Infokanal® online hjelp

StartInstallasjonWeb-sidenAdmin på NettFjernstyringAvtaler

HjemSiteCampaignsFilesArea/ZonesNewsFillersModulesPortalTV/Video

Kommentar

"Her er brukermanualen for administrasjonssidene for Infokanal AV".

"Du må logge deg inn fra Hovedsiden på nett, for å komme inn på sidene".


"Se menyen over til høyre
for flere emne om hjelp".


"For øvrige spørsmål,
send e-post til oss på: post@infokanal.com".

 

 

 

"Det finnes mange versjoner av tjenesten. Den som er gratis er god nok for bruk med Infokanal".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Ved å velge [Edit] til høyre i menyen, kan du endre navn på maskinene"

 

"Ved å klikke [Add Group] nederst til høyre kan du redigere gruppenavn og hvilke maskiner som skal tilhøre gruppen".

 

 

 

 

 

 

 

 

"Velg et enkelt passord som du ikke glemmer. Med mange maskiner kan du raskt miste oversikten og gjøre jobben vanskelig for andre".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Det er viktig første gang du logger deg på maskinene å sette opp påloggingen til å passe med Infokanal".

 

"Dersom du glemmer denne innstillingen vil nyhetsfeltet bli svart og nyhetslinjen stanser opp".

 

 

 

 

 

 

 

"Husk disse innstillingene".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Når du er logget på kan du styre klientmaskinen som om du satt ved siden av den med tastatur og mus".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Med en maskin som kjører Infokanal, kan du også stanse en mengde andre Tjenester som ikke vil bli brukt. Dette vil gi Infokanal mer systemresurser".

 

 

 

 

Administrasjon av dine skjermer

LogMeIn

Vi anbefaler at du bruker fjernstyrings programvare på alle klientmaskinene. På denne måten kan du enkelt gå inn og korrigere maskinen om det skulle oppstå et problem.

TIPS: Ved navngivingen av Maskinene, ta med sonenummeret du har valgt i administrasjonsoppsettet. På den måten blir det enkelt å identifisere maskinen fra "Screenshot"-siden.

Vi vil her demonstrere nettløsningen www.logmein.com.

TIPS: Nederst på denne siden vil du finne mer informasjon om hvordan du kan gjøre dette systemet mer stabilt.

Først må du logge deg på nettsiden og registrere deg som bruker.


EKSEMPEL:




Velg e-post adresse og passord som er enkelt å huske. Når du logger på for første gang, velger du "Create an account". Du vil få en bekreftelse på e-post adressen du velger, så dette må være en adresse som er aktuell.


Når du er logget inn, må du registrere maskinene. Dette må gjøres fra den maskinen som skal registreres. Fra denne må du logge på og velge "Add Computer". Du kan velge "Free", gratis utgaven. Den er tilfredsstillende for Infokanal bruk.
 

EKSEMPEL:




Du kan opprette grupper for å holde bedre orden når du får mange skjermer. Et godt tips kan være å opprette grupper som tilsvarer "Areas" i Infokanal. Hvis du i tillegg tar med sonenummeret i PC-beskrivelsen, blir det ryddig og enkelt å finne frem, selv med mange maskiner i systemet.

Ved å klikke på linken for maskinen du vil se på, logger maskinen seg på. Under installasjonen på klientmaskinene må du velge et passord. Det kan være greit enten å bruke samme passord på alle maskinene, eller et system slik at det blir enkelt for alle i organisasjonen å logge seg inn om det skulle bli nødvendig.


EKSEMPEL:




DETTE ER VIKTIG: Når du logger på maskinene for første gang, må du justere innstillingene for å tilpasse Logmein til Infokanal.

Når du logger deg inn første gang, skal du gå til "Remote Control Settings".


EKSEMPEL:





Her skal du ta bort "Use mirror display driver" og Skifte til "Java". Pass på at siste versjon av Java er installert på klientmaskinene og på den maskinen du logger deg på fra.


EKSEMPEL:






Når disse innstillingene er satt kan du klikke på "Remote Control" for å logge på maskinen. Det er bare første gang du logger deg på hver maskin at du må justere koplingen i denne menyen.

Når du klikker på "Remote Controll" kopler maskinen opp.



EKSEMPEL:

 

Du kan klikke på "Automatically close this dialog" og "Close". Du kan også velge "Full Screen" øverst på siden for å få bedre overblikk.

For mer informasjon om LogMeIn, se hjelp på nettsiden deres www.logmein.com.



VIKTIG: Denne LogMeIn-tjenesten vil ikke fungere stabilt dersom sikkerhetstjenester i Windows kjører. Vi anbefaler at en går inn og stanser tjenestene - Security Accounts Manager, Security Senter og Windows Firewall / (ICS).

En kan stanse tjenestene på følgende måte: Start -> Kjør (Msconfig) -> OK.




Da får du frem konfigurasjonsmenyen for Windows.

Under "Oppstart" skal bare "IkStart" være markert, med mindre trådløst nettverk krever spesiell oppstart. Under "Tjenester" tar du av Security Accounts Manager, Security Senter og Windows Firewall.

Ved å ta bort disse sikkerhetstjenestene vil du også kunne løse eventuelle problemer med oppdatering av "Screenshots" fra maskinen. Infokanal laster opp et bilde av det som viser på skjermen hver 15 minutter. Noen ganger kan disse Windows-tjenestene også ødelegge for opplastingen.