Infokanal® online hjelp

StartInstallasjonWeb-sidenAdmin på NettFjernstyringAvtaler

HjemSiteCampaignsFilesArea/ZonesNewsFillersModulesPortalTV/Video

Kommentar

"Her er brukermanualen for administrasjonssidene for Infokanal AV".

"Du må logge deg inn fra Hovedsiden på nett, for å komme inn på sidene".


"Se menyen over til høyre
for flere emne om hjelp".


"For øvrige spørsmål,
send e-post til oss på: post@infokanal.com".

 

 

"Det kan være smart å ha en maskin stående med Screenshot-siden oppe hele døgnet på et sted det er folk som kan sjekke med jevne mellomrom"

"Siden oppdateres automatisk"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

"Vær oppmerksom på at henvendelser fra linker på Hovedsiden kommer til denne e-post adressen"






"Base price er prisen for ett sekund med annonsering på en skjerm".

"Base price brukes for å beregne pris under oppsett av en kampanje".

"Du kan bruke utskriften fra infokanal som Faktura, ordrebekreftelse, aller annet. Betegnelsen legger du inn her".

 

 

 

 

"De fleste kunder forventer rabatt ved kjøp av større kampanjer. Her kan du sette opp regler".

 

"Ved å bruke dette systemet må alle selgere benytte samme prispolitikk. Det gir kontinuitet i salget".

Administrasjon av dine skjermer

Site->Mainpage

Dette er startsiden ved pålogging



Site->Screenshots

Her finner du statusrapporten for dine skjermer. Hver maskin laster opp et bilde av skjermen hver 15 minutter. På denne siden kan du se alle bildene og sjekke at alle skjermene viser riktig innhold og ikke returnerer feil.

EKSEMPEL:

Øverst viser bilder som er eldre enn 1 time. Det kan bety at datalinjen til klientmaskinene er "nede". Det kan du sjekke ved å logge deg på maskinen fra LogMeIn.

Infokanal vil fortsett å kjøre med siste informasjon helt til ny kontakt med server opprettes. Du vil ikke kunne se på skjermen at kontakten med server er brutt.

Bildet flyttes automatisk ned igjen når kontakt igjen opprettes.

For å få vite hvilken zone et bilde tilhører holder du musen over bildet i ett sekund. Det kommer da opp et lite vindu som viser sone-nummer.

Bilder fra soner/maskiner som ikke er i bruk, kan du slette ved å trykke på knappen "delete" under bildet.

Nederst vil du se bilder fra Web-kameraer tilkoplet klientmaskinene. På denne måten får du sjekket om også skjermen er slått på og er riktig innstilt.



Site->Settings


På denne siden får du en gjennomgang av alle funksjonen tilgjengelige på administrasjonssiden. Dette gjelder styring av programvaren Infokanal AV.

Det første man må gjøre når man logger på systemet for første gang, er å gå til "Site" øverst helt til venstre i menyen og åpne "Settings".

Her er det viktig å fylle ut alle feltene i skjemaet.


EKSEMPEL SETTINGS:


 

RABATTOPPSETT:

Ved å trykke på knappen "Discount settings" kan du definere regler for rabatt. Du får da opp denne menyen:

Tallene representerer antallet visninger.

F.eks.:
10000 visninger er 10 skjermer i en uke.
100000 visninger er 10 skjermer i 10 uker.
o.s.v.


Du vil få en utregning av prisen i henhold til oppsettet på denne siden hver gang du legger inn en kampanje. Prisberegningen blir også tilgjengelig i kampanjeoversikten, slik at du kan gå tilbake senere og se hva du gjorde sist og hvilken pris kunden da betalte.



Site->Infokanal QA

Her blir det lagt ut viktig informasjon til Partner administrator. Her vil en finne svar på de spørsmål som oftest kommer inn til Infokanal support og informasjon som er viktig for drift av systemet. Tips og gode råd vil også bli lagt ut her. All informasjon er på administrasjonssiden er på engelsk.



Site->Logout

Når du har gjort endringer på området og vil se disse på web-siden kan du gå til startsiden ved å velge "Logout". Da avsluttes "administrasjonssiden".